På väg hemåt

Jag är på väg hemåt. Motvinden från Sätra brunn har stått som en vägg emot mig och rutit i öronen. Nu äter jag lunch på ett enkelt ställe i Skultuna, gatuköksmat. Kebabköttet ser ut att ha kommit från frysen. Det smakar som det kan.

Några äldre herrar pratar om hockey-vm över en Mariestad och på en svart tavla över disken står det att en gin and tonic kostar 75 eller 89:-. En diskussion utbryter om kriget i Syrien där en man som kanske har sina rötter i landet anklagar RELIGIONEN. En av de svenska gubbarna är upprörd över att ingen gör något och ropar:- Det är människor det handlar om! Mannen från mellanöstern går då över till att anklaga Israel. Här glider jag in i mina egna tankar.

Ute skiner solen igen. Om någon timma är jag hemma igen där tvättmaskinen väntar. Vardagen närmar sig. Det kan trots allt vara vilsamt på platser som denna landsortssylta där man dricker starköl till upptinat kebabkött.
 På Skultuna torg, 12/5-2013

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gubbio, staden där en ilsken varg blev en "broder".

"En öppen stad,ej en befästad,bygger vi gemensamt. Dess ljus slår upp mot rymdens ensamhet".

Om Tors fiskafänge