Läget denna valborgsmässomorgon

Genom det öppna fönstret hörs sedan några timmar min mest högljudda granne, en sångglad koltrast. Det är lite kyligt och det bär emot att gå upp för den nya dagen, men samtidigt känner jag hur energierna samlas och motivationen stiger. Det handlar återigen om en dag med hårt arbete, främst med rättning av de nationella proven. Kanske har jag inte sovit tillräckligt men jag vill vara så effektiv jag kan. Bara att tänka så innan klockan blivit halv sju...
 
Det är valborgsmässoafton. Imorgon börjar maj månad. I år avböjde jag att hålla skolans vårtal. Anledningen var helt enkelt att jag gjort det tillräckligt och att jag tycker att det ska göras av någon som representerar skolan officiellt. Men våren ska firas och sjungas in och kanske bryter jag rättningsarbetet för en liten stund.

Ute är det mulet trots den envisa morgonfågeln, men den gör vad den ska. Imorgon, påstås det, ska solen komma tillbaka. Då är det dags igen för en längre cykeltur i sällskap med mina vänner B o B. Ikväll väntar valborgsfirande på Skiljebo. Det glädjer mig att tiden trots allt går så fort.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gubbio, staden där en ilsken varg blev en "broder".

"En öppen stad,ej en befästad,bygger vi gemensamt. Dess ljus slår upp mot rymdens ensamhet".

Om Tors fiskafänge