Den första klunken te och andra njutningar

Utanför råder solskensmorgon och även om kylan har mildrats vet jag att dess stickande friskhet kommer att kännas när jag snart lämnar mitt hem.

Jag känner värmen från tekoppens ånga och doften av en nybryggd darjeeling. Smaken och värmen sprider sig i kroppen. På något vis behövs det aldrig så lite. Det är lätt, men ändå fylligt, något "blommande" och kanske lite bittert, men ändå inte oangenämt. Det är vad som händer om bladen får ligga i en aning för länge. Mig gör det inget.

Jag vet också att solen numera känns genom den kylslagna luften och att min hy börjat, jag tycker mig ana det, få en lite annan lyster. Krafterna börjar samlas och tar sats...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gubbio, staden där en ilsken varg blev en "broder".

"En öppen stad,ej en befästad,bygger vi gemensamt. Dess ljus slår upp mot rymdens ensamhet".

Om Tors fiskafänge