Rotad, som i egen mylla...

En morgon sent om hösten. Blåsten syns i träden utanför,  de böjer sig, svänger något men står kvar, som om de kämpade med att förbli där de  bestämt sig för att slå rot, trots att naturens makter just nu försöker få dem att vika.

Men vindarna är svaga och rötterna starka, de är övertygade om sin plats och vad de ska vara; det som förankrar dem och ger träden näring just där de själva vill att de ska vara.

Ingen ska tro något annat än att jag tänker vara som ett av dessa träd när jag nått så här långt i det här livet. Marken, min mylla, mina rötter i det som är jag, nu har de börjat nå dit där de kan få mest med näring.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gubbio, staden där en ilsken varg blev en "broder".

Om Tors fiskafänge

"En öppen stad,ej en befästad,bygger vi gemensamt. Dess ljus slår upp mot rymdens ensamhet".