Allt som förlorar sig i den grå strömmen

Det mesta är kanske djupt meningslöst.  Det må glittra och överväldiga i stunden, det må uppröra och skria förtvivlat. I mängden av alla ögonblick förlorar det sig till sist  i den grå strömmen. 

Man kunde lätt tro att meningslösheten skulle skrämma och fördystra,  men i insikten om den grå strömmen finns en befrielse. Man ser det efteråt, banaliteten i mycket av den oro som jagar igenom oss.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"En öppen stad,ej en befästad,bygger vi gemensamt. Dess ljus slår upp mot rymdens ensamhet".

En kopp matcha en fredagsmorgon

Gubbio, staden där en ilsken varg blev en "broder".